We will always have Paris 🗼

След дългата пауза събуждам активността и в блога с един травел пост :) Искаше ми се да отбележа по нака кажем шумно спонтанното ми решение да замина за Париж през един от най-лудите и празнични уикенди там. А и вие ще получите един по-различен пътепис. Ако си спомняте, още в първата година на блога бях посетила това магическо място.
Причината да искам да се върна във френската столица беше този път лична. Имам приятелка там, която бе на Еразъм в университета ми и тъй като малко преди да се прибера в България времето в Бреда не ни стигна с нея се разбрахме, че не се сбогуваме наистина за лятото, ами ще се видим пак.
После аз се прибрах и тъй като имах работа в София реших да отворя сайта на Wizz Air и да прегледам полетите от там до Париж. Супер набързо с нея се чухме, за да се разберем кой уикенд ще е най-подходящо. От къде пък да знаем и двете, че ще улуча точно 14-ти юли един от националните им празници и финалът на световното. За справка тя е от Турция, така че сме заедно в преоткриването на френските празници.

Между другото от София до Париж полетът бе сравнително кратък (около 2 часа и нещо) или на мен ми се стори в пъти по-бърз сравнено с редовните ми полети от Холандия. Разликата е час някъде, но не знам защо ми направи впечатление ;дд
Искам да допълня, че полетът ми бе до летище "Beauvais", което не е от най-очарователните и големи, на които съм стъпвала. За сметка на това много бързо може да се ориентирате там как да хванете шатъла автобуса до центъра на Париж. Аз лично ви препоръчвам да го направите от сайтът на летището и да си запазите за отиване и връщане билет. Можете да го съхранявате и на телефона си, както е например с пътният билет вече на всички авиокомпании. За мен е от изключително удобство да си ползвам само телефона, затова и споделям. Сайтът има и приложение за телефон, но аз късно разбрах. С него сякаш е по-лесно да ползвате билета.

Само да кажа да не очаквате пълна разходка из Париж в тази публикация, защото и нас двете с моята приятелка ни бе малко трудно да се движим из улиците на градa пре този празничен уикенд. Късметът бе, че преди аз бях видяла почти всичко най-важно и имах 2-3 места набелязани плюс тя много държеше да ме заведе на място с гледка и дори имахме набелязани места, но тук имахме голям неуспех.

Нека започнем с 14-ти юли, когато се запътихме първо към "Шанз-Елизе", за да видим военният парад. Малко се успахме, затова и не успяхме да заемем централни места и да имаме добра видимост към всичко. Поради същата причина решихме да се изнесем преди целият народ да е започнал да си тръгва, но по-късно установихме, че се движим в кръг, защото нямаше метро за известно време, а това ни бе основният начин за придвижване из Париж. Между другото с метрото им наистина може да посетите всичко в Париж. Предишният път бях със семейството ми и се движехме с кола. Бях останала с впечатлението, че е трудно да си пеш в Париж. След този престой съм на обратното мнение.
За справка дневната карта е някъде 4,10 евро. Ние си купувахме за две зони. Може да платите и с карта на автоматите.

След голямото лутане стигнахме до операта "Пале Гарние". Една от метро станциите излиза точно пред фронталната част на сградата. Направо е магическо да се изкачиш и пред теб такава масивна и впечатляваща сграда.
Тъй като беше много горещо, седнахме да изпием нещо студено. Имайте предвид, че ако сядате в центъра на Париж ще се наложи да се сблъскате с много високи цени за напитки, които извън тази част могат да ви излязат по-изгодно. Например едно капучино около 6-8 евро и за бира същата цена, като тук зависи и видът. Аз съм чувала за това множество пъти, но както се казва, докато не отидох сама и не видях с очите си не се съгласих.

По-късно бяхме поканени на откриването на нова марка, чийто създатели са близки приятели на моята приятелка. Може да ги последвате тук: (линк). Определено се насладих този път на възможността да прекарам време с местни и да не съм постоянно на крак по забележителности. Даже съвсем не го усетих това посещение като турист. И в предвид фактът, че имах близък човек там си се чувах много комфортно.

За последният ми ден бях по-подготвени от към време и станахме рано, за да стигнем до "Sacré Cœur". Този път си припомних какво е да се редиш на опашки и да чакаш. Бях гледала страшно много снимки в Инстаграм от Париж дните преди да замина и винаги на заден план се виждаха много хора на снимките от "Sacré Cœur". Но пък гледката си струва 😍

И като напълно туристическо място не можеше да не се отбележи факта колко много продавачи измамници чакат там. Преди да стигнем бях предупредена да не приемам да ми слагат гривни на ръцете или да тествам каквото и било предложено, защото ще ме оставят да си го платя директно. Малко след като започнахме да слизаме имаше точно от въпросните мъже с гривни, които буквално те преследват с въпроси и директно са готови да ти вържат гривната. Така че внимавайте и определено не им се връзвайте!

След това се отправихме към "Moulin Rouge" и се прибрахме около два следобед, за да сме сигурни, че ще стигнем до вкъщи преди за е започнал финалът. Беше вълнуващо да присъствам и на това събитие, защото знаете не съм фен какъвто и било спорт, но като изживяване да бъда там по време на победата определено ще си остане запомнящо.

За край на поста оставям влогът, в който по-подробно говоря и думите ми са подкрепени с кадри 😊